dinsdag 21 november 2017

Mijn poezen

Ik had al een meisjespoes, ze heet Fluffie. Maar ik wilde graag nog een diertje, liefst een hondje. Mijn mama en papa hadden ervoor gekeken maar ze vonden het niet echt een goed idee. Omdat je er elke dag mee moet wandelen en een hondje veel haar verliest. Mijn mama en papa kunnen ook niet er elke dag mee wandelen omdat ze meestal aan het werken zijn. Ze hadden een ander idee en dat was nog een poesje, maar het mocht geen meisje zijn. We hebben op veel websites gekeken maar we vonden niks, ik vond het heel jammer . Maar een paar dagen later had mijn papa gehoord van een klant dat een vriendin van haar kittens had. Mijn mama heeft een keer naar die mevrouw gebeld en die mevrouw zei dat we mochten langskomen. Ik had er heel veel zin in. Toen we langs gingen waren er nog 4 : 1 tijgertje, een gevlekte, nog een grijsje en nog 1 pantertje. We wilden graag het gevlekte katertje kiezen, maar we vonden het een beetje zielig omdat het tijgertje zijn kameraadje was, dus hebben we ze alle twee gekozen. Ik was erg blij. Maar we mochten ze 4 weken later halen. Omdat ze nog maar 4 weken oud waren. Die weken gingen snel voorbij. Toen we ze de eerste dag hadden, verkenden ze het hele huis. Maar onze andere poes Fluffie vond dat niet leuk. Toen de poesjes 4 maand oud waren, gebeurde er iets heel ergs met onze andere poes. Ze waren bezig aan een baan te vernieuwen. Dus moesten alle auto's langs onze straat. Maar omdat het zo druk was, kon Fluffie niet oversteken. Ze heeft het toch gedaan en ze is overreden. En daardoor had ze haar ruggengraat gebroken. Wat later lag ze binnen en kon ze niet meer rechtstaan. Wij wisten nog niet wat er gebeurd was. We hoorden heel de tijd gejank. Mijn mama had haar een keer opgeheven en ze begon nog luider te miauwen. We zijn dan met haar naar de dierenarts gegaan. Ze zei dat ze niet veel kon doen. Fluffie is daar dan een nachtje gebleven om te kijken of ze nog kon drinken of eten. De volgende dag heeft ze gekeken of ze iets had gedronken of gegeten, maar ze had niks gedaan. Het was slecht nieuws. Fluffie zou die avond moeten worden ingeslapen, gelukkig hebben we nog heel de middag bij haar kunnen zijn om afscheid te nemen. Ik was heel erg verdrietig.

Noah
klas 5